آخرین اخبارخواص گیاهان داروییدرمان با گیاهان دارویی و طب سنتیماسکهای گیاهی

میوه هایی آبرسان برای فصل تابستان :

حتما شنیده اید که می گویند برای اینکه بدن در وضعیت سلامت کامل قرار بگیرد، لازم است روزانه ۸ لیوان آب مصرف کنیم. حتی برخی کارشناسان بیش از این مقدار را توصیه می کنند. اما بدون شک نوشیدن این حجم از آب در همه روزهای هفته ممکن نیست و گاهی به دلایل گوناگون نمی توان به این هدف نائل شد.

اما لازم نیست نگران این مساله باشید زیرا لازم نیست همه این مقدار را به صورت مستقیم تامین کنید. غذاها، میوه و سبزیجاتی که ما در طول روز می خوریم هم نقش آبرسانی به بدن را ایفا می کنند.

با اینکه مصرف آب از اهمیت بسیاری برخوردار است اما می توانیم بخش بزرگی از H2O بدن خود را با غذاهایی که در زیر به معرفی آن ها پرداخته ایم تامین کنید. این مواد غذایی همگی حاوی دست‌کم ۹۰ درصد آب در خود هستند. برای آشنایی با آن ها در ادامه با ما همراه باشید.

میوه های که آبرسان قوی برای پوست هستند از سوی پزشکان معرفی شده اند که مصرف آنها می تواند به آبرسانی مناسب پوست بدن کمک بسزایی کند.

کاهو پیچ 97    % :

این کاهو همیشه مورد بی مهری کارشناسان تغذیه قرار گرفته است زیرا گفته می شود که کاهوی معمولی و برگ های سبز اسفناج فیبر و مواد مغذی بیشتری همانند ویتامین K دارند. اما در مورد آبرسانی این موضوع کاملا فرق می کند و اینجاست که کاهو پیچ در صدر دیگر سبزیجات قرار می گیرد. این کاهو با داشتن بیش از ۹۵ درصد آب به‌عنوان یک آبرسان طبیعی برای بدن بشمار می رود. از کاهو به اشکال مختلفی می توان استفاده کرد، از سالاد گرفته تا درون کاهو و به همراه سکنجبین.

خـیار 96   % :

این میوه، آرامش بخشی استثنایی برای پوست می باشد. سرشار از آسکوربیک اسید(ویتامین C)، پانتوتنیک اسید، ویتامین K، رتینول(ویتامین A) و سیلیس بوده و به تسکین آفتاب سوختگی پوست کمک می کند، پوست را آبرسانی می کند، میزان ملانین پوست را کاهش داده و کنترل می کند و باعث ساخته شدن کلاژن می شود. خیار نتایج فوق العاده ای را در التیام بخشی و نرم کردن پوست نشان داده در عین حال که تاثیر خنک کنندگی برای پوست نیز دارد.

هویج کوچک ۹۰.۴   % :

هویج کوچک حاوی آب بیشتر از هویج بزرگ است آب هویج بسیار سالم است و ارزش غذایی زیادی دارد. هویج متوسط دارای ۲۵ کالری، ۶ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر گیاهی، یک منبع عالی از ویتامین A است بیش از ۲۰۰ درصد نیاز روزانه ویتامین A فقط با خوردن یک هویج فراهم می شود.

گوجـه فرنگی 94   % :

گوجه‌فرنگی از سبزیجات فصل تابستان است، بسیار غنی از آب است، یکی از ۱۰ ماده‌غذایی است که موجب مرطوبیت بیشتری می‌شود به دلیل اینکه ۹۰ تا ۹۳ درصد ترکیبات آن آب است.برای افراد مسن که آب کمتری می‌نوشند بسیار مفید است چون آب بدن آنها را تامین می‌کند و پزشکان توصیه می‌کنند روزانه یک گوجه‌فرنگی بخورید. مصرف زیاد گوجه‌فرنگی موجب بهبودی در بافت و رنگ پوست می‌شود و پوست را زیبا می‌کند.

آنانـاس 87   % :

آنانـاس سنتز کلاژن را در بدن شما تقویت می‌کند. هرچه سنتز کلاژن قوی‌تر باشد، پوست شما سالم‌تر و انعطاف‌پذیرتر خواهد شد. به علاوه، ارزش غذایی آن که به دلیل حضور اسید آمینه و ویتامین C است تضمین می‌کند که سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده به سرعت بهبودی پیدا می‌کنند. آب آناناس تازه را روی پوست صورت‌تان استعمال کنید و بعد از ۱۰ دقیقه با استفاده از آب آن را بشویید. اثرات خواص آناناس روی پوست‌تان فورا قابل مشاهده خواهد بود.

کلم بروکلی ۹۰.۷   % :

کلم بروکلی مانند گل کلم خام به سالاد اضافه می شود این کلم تردی را به سلاد می بخشد. دارای مقدار زیادی فیبر، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین Cاست، کلم بروکلی (از خانواده کلم و کلم پیپ) تنها سبزیجاتی است که دارای مقدار قابل توجهی از سولفورافن، یک ترکیب قوی که باعث افزایش آنزیم های محافظ بدن و سبب خارج کردن گرگرفتگی مواد شیمیایی سرطان زا است.

گریپ فروت ۹۰.۵   % :

گریپ فروت میوه آبدار و از میوه های خانواده مرکبات است، تحقیقات نشان می دهد که گریپ فروت می تواند سبب کاهش کلسترول و کوچک کردن دور کمر شود. مطالعات نشان داده است که افرادی که یک گریپ فروت در یک روز مصرف می کنند ۱۵.۵% کلسترول بد (LDL) و ۲۷% تری گلیسیرید خود را کاهش می دهند. از سوی دیگر خوردن نیمی از یک گریپ فروت ( حدود ۴۰ کالری ) قبل از هر وعده غذایی به افراد رژیمی کمک کرده تا در حدود بیش از سه و نیم پوند در ۱۲ هفته وزن خود را کاهش دهند. محققان می گویند که ترکیبات در این میوه به سوخت چربی و تثبیت قند خون کمک کرده و در نتیجه سبب کاهش اشتها می شود.

هندوانه ۹۱.۵   % :

این کاملا واضح است که هندوانه آب فراوانی دارد، اما این هندوانه آبدار نیز دارای منابع غنی از لیکوپن و یک آنتی اکسیدان ضد سرطان که در میوه ها و سبزیجات قرمز یافت می شود نیز هست. در واقع، هندوانه حاوی لیکوپن بیشتر از گوجه فرنگی خام است، حدود ۱۲ میلی گرم در هر قاچ ازهندوانه، در مقابل ۳ میلی گرم در یک گوجه فرنگی متوسط است. هندوانه به تنهایی آبرسان است. آب هندوانه رو درون جایخی ریخته و داخل فریزر قراردهید و به صورت روزانه از آن استفاده کنید.

توت فرنـــگی 92   % :

انواع توت ها برای هیدراتاسیون مناسب هستند اما آب توت فرنگی قرمز بهترین نوع از این گروه است. تمشک و بلوبری هر دو در حدود ۸۵٪ آب دارند در حالی که شاتوت کمی بیشتر یعنی به میزان ۸۸.۲٪ آب دارد.

یکی از محققان رژیم غذایی می گوید من علاقه زیادی به توت فرنگی مخلوط شده در اسموتی دارم یا توت فرنگی مخلوط شده با ماست ساده کم چرب که از دیگر مواد غذایی هیدرات می باشد. توت فرنگی شیرینی طبیعی به ماست اضافه می کند و ترکیبی از کربوهیدرات ها،پروتئین هاو فیبر به وجود می آورد و یک نوشیدنی عالی پس از کار است.

طالبی ۹۰.۲   % :

طالبی کالری کمی دارد . هر قاچ طالبی تقریبا ۵۰ کالری دارد اما ۱۰۰% ویتامیت A , C بدن شما را تامین می کند. طالبی به عنوان یک دسر بسیار مناسب استفاده می شود. زمانی که خسته از سرکار برگشته اید یک لیوان آب طالبی به همراه یخ و یا به همراه آب پرتقال و نعناع بسیار انرژی بخش است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن