آخرین اخباردرمان با گیاهان دارویی و طب سنتیمیوه ها

كیوی مانع از كم‌خونی می‌‌شود

كيوي سرشار از ويتامينC مي باشد. مقدار پتاسيم آن از نظر وزني تا حدي كمتر از موز است. همچنين داراي ويتامين A’E’كلسيم’آهن و اسيد فوليك مي باشد. يك عدد كيوي متوسط ۴۶ كالري انرژي دارد.

كيوي داراي مقادير زيادي آنزيم حل كننده پتاسيم به نام پاپايين است كه از نظر تجاري براي نرم كردن گوشت مفيد است اما احتمال دارد براي برخي افراد آلرژي زا باشد. بويژه افرادي كه به آناناس حساسيت دارند مستعد حساسيت به اين ميوه نيز هستند. اين آنزيم با پختن ميوه به سرعت از بين مي رود.

وجود اسیدهای آلی موجود در كیوی موجب افزایش جذب آهن و روی در افراد می شود.

یوسف نقیایی گفت: این میوه بسته به درجه رسیدگی و پختگی آن میزان انرژی بین ۴۵ تا ۶۸ كیلو كالری در هر ۱۰۰ گرم دارد بنابراین به همین صورت میزان كربوهیدرات موجود در آن نیز متغییر است به طوری كه در كیوی كاملا رسیده میزان كالری به صورت ۱۴ گرم در هر ۱۰۰ گرم می باشد.

وی ادامه داد: این میوه آهن بسیار پایینی دارد اما به دلیل وجود اسیدهای آلی به مقدار زیاد در آن موجب افزایش جذب آهن و روی در افراد می شود. به طوری كه مصرف آن در كودكان، زنان باردار و دختران نوجوان می تواند به پیشگیری از كم خونی و فقر آهن كمك كند.

وی گفت: كیوی ویتامین C قابل توجهی به میزان ۹۶ میلی گرم دارد.

این كارشناس تغذیه افزود: همچنین ویتامین C موجود در آن علاوه بر كمك به جذب آهن و روی می تواند به عنوان آنتی اكسیدان در پیشگیری از برخی سرطانها موثر باشد.

وی تصریح كرد: رنگ سبز موجود در این میوه كه عمدتا لتئین می باشد، اثر بسیار مفیدی در افزایش بینایی دارد و در صورتی كه این میوه با پوست مصرف شود می تواند موجب افزایش دریافت فیبرغذایی و كاهش بیشتر كلسترول و چربی خون شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن