آخرین اخباردرمان با گیاهان دارویی و طب سنتی

جایگزین طبیعی برای قرص های غضروف ساز :

با این مواد غذایی غضروف سازی کنید!
یکی از اسیدآمینه‌هایی که در غضروف سازی سریع موثر است اسیدآمینه‌ی لیزین می‌باشد که نقش مهمی در جذب کلسیم، تولید کلاژن برای بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده، بهبود ظاهر پوست و محکم کردن تاندون‌ها دارد.

آسیب‌های غضروفی جزو مشکلات شایع و دردناک است که این روزها خیلی‌ها را درگیر کرده است.

برخی از مناطق بدن مانند مفصل زانو بسیار حساس است و در بین افراد ورزشکار و همچنین افراد مسن بیشتر تهدید می‌شود.

خوشبختانه می‌توان با تغذیه تا حدودی مانع از آسیب‌های غضروفی شد و با مصرف برخی از مواد غذایی به طبیعی‌ترین شیوه غضروف سازی کرد. در این مطلب شما را با این مواد غذایی آشنا می‌کنیم.

چگونه می‌شود غضروف‌های آسیب‌دیده را بازسازی کرد؟
غضروف قوزک پا، زانوها، مچ دست، آرنج‌ها و شانه‌ها معمولاً به دلیل آرتریت آسیب می‌بینند. به همین دلیل لازم است که با تغذیه‌ی مناسب به بازسازی طبیعی و سریع این غضروف‌ها کمک کرد.

یکی از اسیدآمینه‌هایی که در غضروف سازی سریع موثر است اسیدآمینه‌ی لیزین می‌باشد که نقش مهمی در جذب کلسیم، تولید کلاژن برای بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده، بهبود ظاهر پوست و محکم کردن تاندون‌ها دارد.

محققان چه می‌گویند؟
به عقیده‌ی محققان کمبود لیزین باعث کند شدن سرعت رشد بافت‌های آسیب‌دیده می‌شود. بدن ما به ازای هر کیلوگرم وزن به روزانه 12 میلی‌گرم لیزین نیاز دارد.

مواد غذایی حاوی این اسیدآمینه عبارت‌اند از:

حبوبات

روغن ماهی

گوشت قرمز

تخم‌مرغ

سویا

پنیر

میوه‌های خشک

مخمر آب جو

ژلاتین

توجه داشته باشید که ویتامین C نه تنها برای افزایش قدرت دفاعی بدن لازم است بلکه در تولید کلاژن و افزایش میزان اکسیژن خون نیز دخالت دارد. به همین دلیل نیز می‌تواند مواد مغذی لازم برای بهبود زخم‌ها و آسیب‌های بافت‌ها را تامین کند.

کمبود ویتامین C می‌تواند مانع از روند تسکین و بهبود زخم‌ها شود. باید بدانید که بدن انسان به روزانه بیش از 75 میلی‌گرم از این ویتامین نیاز دارد تا بخش‌های آسیب‌دیده‌ی بدن را ترمیم کند. برای همین لازم است که برای ترمیم هر چه سریع‌تر غضروف‌ها نیز از مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند کیوی، پرتقال، توت‌فرنگی، لیموترش و غیره غافل نشوید.

عصاره پای مرغ:

این بار و در این مطلب قصد معرفی یکی از غنی ترین منابع کلسیم و ویتامین D و همچنین معرفی خواص درمانی این ماده غذایی که شاید تا به امروز خیلی از ما ها با شنیدن اسم آن مشکل داشتیم چه برسد به مصرف آن،خواهیم پرداخت. طبق تحقیقات انجام شده”پای مرغ” حاوی بسیاری ازپروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. از همین جهت به افرادی که دچار مشکلاتی مانند :خمیدگی که ناشی از کمبود کلسیم است، پوکی استخوان، آرتروز،نرمی استخوان(راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان،روماتیسم،شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوانها و نیز اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D را می توان با ااستفاده از این ماده غذایی درمان کرد، که در ادامه به خواص درمانی و روش مصرف آن خواهیم پرداخت.

بسیاری از پزشکان تغذیه و همچنین پزشکان جراح اورتوپدی در بسیاری موارد استفاده از سوپ های مختلف حاوی عصاره پای مرغ را به بیماران خود توصیه می کنند.

خواص درمانی

بهترین درمان برای پوکی استخوان
بهترین درمان برای راشیتیسم
بهترین جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروفها
بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش
بهترین جایگزین برای قرص های غضروف ساز اروپایی و آمریکایی
بهترین کمکی برای رشد کودک و نوجوان
بهترین درمان برای سرماخوردگی و ضعف شدید
بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین
بهترین ترمیم کننده شکستگی استخوان
بهترین بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر

روش مصرف

مقدار ۱ بسته پای مرغ را پس از تمیز و شستشو کرده به همراه ۳ تا ۴ لیوان آب داخل قابلمه ای قرار داده و مقداری پیاز را پس از پوست گرفتن اضافه کرده روی حرارت قرار داده و زیر آن را کم کنید و به مدت حداقل ۴ تا ۶ ساعت حرارت دهید البته با شعله ملایم، پس از گذشت این زمان محتویات قابلمه را پس از جداسازی گوشت از استخوان، داخل مخلوط کن ریخته و سپس صافی کنید و در فریزر نگهداری شود .

برای مصرف کافی است از عصاره تهیه شده مقداری را به انواع سوپ و خورشت تهیه شده اضافه و سپس میل کنید.

نکته ی مهم :

افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند باید هنگام خوردن این عصاره مقداری آب لیموترش و یا آب غوره به غذای خود اضافه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن